Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

La prèvia

Dansem cantant

El revés de com passa moltes altres vegades en les quals el compositor primer mostra la versió orquestral d´una obra i després ell o un altre la passa al piano, en el cas de les vint-i-una Danses hongareses de Brahms primer foren estrenades al piano a quatre mans i posteriorment orquestrades.

Tot i que Brahms considerava que només havia fet arranjaments d´uns temes populars, és ben cert que les Danses Hongareses van més enllà d´unes versions de balls zíngars, són autèntiques creacions.

Avui vespre i a l´Auditori del Conservatori (20.30h) tendrem ocasió de comprovar-ho, ja que el concert número quatre de la present temporada de Studium inclou sis de les Danses Hongareses en un programa monogràfic dedicat a Brahms i més en concret a les seves partitures que tenen la dansa com a forma musical predominant. Així, a més de les esmentades obres per a piano, també s´enuncien les Cançons gitanes opus 103 per a cor i piano i els Valsos amorosos opus 52 per a cor i piano a quatre mans.

De les Cançons gitanes, l´opus 103 és el primer de dos cicles basats en poemes hongaresos adaptats a l´alemany per Hugo Conrat, l´altre el trobam a l´Opus 112. I pel que fa als Valsos Amorosos, l´Opus 52 és també el primer dels dos grups de cançons per a cor i piano a quatre mans de tema amorós (l´altre és l´Opus 65 i titulat Nous Valsos Amorosos). En tots dos reculls els textos són de Georg Friedrich Daumer, el qual adaptà, a l´alemany, lletres de poemes de diferents països.

Compartir el artículo

stats