Passeig de ronda

Un àngel

Requiem de Gabriel Fauré

Requiem de Gabriel Fauré / .

Pere Estelrich i Massutí

Pere Estelrich i Massutí

Imperdonable, però em va passar per alt: el passat dijous dia 15 es cumpliren vint anys de la mort de Victòria dels Àngels, la gran cantant catalana, que a més de ser una de les figures més representatives de l’òpera del seu temps, també conrear el recital de cançó, portant els grans noms de la música als millors teatres del món.

Victòria dels Àngels fou un àngel, en sentit metafòric del terme, naturalment. El seu caràcter la va fer ser molt estimada per públic i per totes aquelles persones que varen tractar-la.

Cantà a Bayreuth, el bressol del wagneirsme, ja que ella tenia una veu molt apropiada pels rols puccinians i rossinians, però també per alguns de Wagner, con el personatge d’Elsa de Lohengrin.

En el camp de l’oratori també destacà i, si m’ho permeteu, serà en aquesta forma la meva recomanació per homenejar lartista. Es tracta del fragment «Pie Jesu» del Requiem de Gabriel Fauré, que, dirigit per André Cluytens enregistrà al costat del també sempre recomanable Dietrich Fischer-Dieskau, un dels millors baríton s de la història.

Escoltar aquest “Pie Jesu” és tocar amb un dit en el cel. És convertir-se en un àngel, com na Victòria.

Suscríbete para seguir leyendo

Tracking Pixel Contents