Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Saint-Saëns

Combinació de sensacions. Estímul per als sentits, per a la imaginació i per a la complicitat dels adults

Camile-Saint-Saens.

Acabar de sostenir, mirar, mirar, llegir, escoltar i admirar aquest àlbum i tenir ganes d’escriure’n immediatament la ressenya ha estat tot u; i ressenya positivíssima. El Carnaval dels Animals, d’Elisabetta Garilli, amb dibuixos de Valeria Petrone és una proposta editorial excel·lent, una intel·ligentíssima lectura. I sí: el títol prové de la famosa obra musical de Camille Saint-Saëns, la partitura de la qual és la base on el llibre aferma els continguts i l’experiència de la lectura. 

Els textos de Garilli, aquí en la versió catalana d’Anna Casassas, són divertits, clars, animen i conviden. Les il·lustracions de Petrone, a una passa del deliri més simpàtic, són d’una grandíssima congruència amb els textos i, compte!, amb la música que podem escoltar, via lector de codis QR. I és que l’àlbum és alhora de text, d’imatge i de so. Amb l’ús del lector de codis podrem escoltar la interpretació dels 14 moviments de l’obra de Saint-Saëns que fa l’Orquestra de Pàdua i del Vèneto: Introduction et marche royal du Lion, Poules et Coqs, Hémiones, etcètera. 

Combinació de sensacions. Estímul per als sentits i per a la imaginació. I per a la complicitat lector adult-lector nin. Bravo! Cal felicitar molt efusivament Combel per arrisacar-se a fer aquesta edició. No deu ser fàcil produir un àlbum tan complet ni trobar-lo en les fires ni decidir-se per ell, entre milers i milers de creacions atractives de tota mena. Aquesta creació ens agrada particularment. La trobam encertada, rodona. 

Els textos, petits poemes, mostren un bestiari reduït: del cigne als cangurs, dels Hemions als peixos de l’aquari o a les tortugues, són rics i expressius. Les imatges, en format gran, obliguen pels colors, per la gran figura o les grans figures dominants, pels detalls: les cames amb calçons retxats, i tenen cames els peixos i els vaixells; els corns que serveixen per amplificar el bram de l’ase, i que, invertits, semblen volcans en erupció; els aucells que, com el cucui, habiten “en el fons del bosc”... I aquests ulls! Hipnòtics? En cada figura, gran o petita (lleó i pollets, ases i tortugues), en totes. En els pianistes i en el propi compositor que és presentat al final, darrera dels animals que ha fet dansar o cantar en cada doble pàgina. Només els esquelets (els fòssils) no porten aquests calçons retxats. Detalls.

Compartir el artículo

stats