Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Ensenyament

Un mètode personal

Aquesta obra del professor Ballester se centra en l'explicació de sis mòduls aplicables a l'aula mes a mes durant el curs

Aula escolar.

Antoni Ballester (Bunyola, 1960) és mestre, llicenciat i doctor en Geografia. En l'actualitat és professor de secundària en l'IES Baltasar Porcel (Andratx). La seva tesi doctoral sobre la didàctica de la geografia (publicada per l'editorial Documenta Balear el 1999) i la seva especialització en l'anomenat aprenentatge significatiu avalen les seves últimes contribucions en el camp la pràctica didàctica. En aquest llibre es recullen pas a pas l'aplicació a l'aula d'un mètode innovador que es basa en la participació activa de l'alumnat en l'aprenentatge. El professorat que l'aplica potència intencionadament les variables clau que fan que els nens i joves aprenguin. Com a resultat augmenta la motivació de l'alumnat, estalvia energia al professorat i millora el rendiment acadèmic amb més del 90% d'aprovats. A més, s'eviten els problemes de disciplina, es redueixen les sancions de manera molt notòria i s'anticipa a l'assetjament escolar. L'alumnat és el centre del procés d'aprenentatge que, guiat pel professorat, treballa en equip de manera activa, oberta i creativa.

Aquesta obra del professor Ballester se centra en l'explicació de sis mòduls aplicables a l'aula mes a mes durant el curs: el treball obert, la motivació, el mitjà, la creativitat, el mapa conceptual i l'adaptació curricular, tot això amanit amb una descripció de recursos didàctics (lectures, audiovisuals, debats, treball de camp) i una completa bibliografia.

Idees claus del mètode poden ser conèixer l'alumnat, adequar el material, potenciar el treball en equip, la imaginació, les habilitats socials i l'autovaloració, tot això amb els seus avantatges i possibles dificultats. Sense oblidar-nos de l'avaluació.

El mètode funciona amb notables resultats en totes les matèries i nivells educatius. Com més gran sigui el nombre de professors que gaudeixin d'ensenyar i de pares que eduquin als seus fills en l'honradesa, farem persones adultes felices i un planeta millor, ens explica l'autor, que també ha participat en obres col·lectives com La Serra de Tramuntana (1991) i El Pla de Mallorca (1994).

El llibre està prologat per Joseph

D. Novak, de la Universitat de Cornell, Nova York i presentat per Federico Mayor Zaragoza, ex-director general de la UNESCO.

Compartir el artículo

stats