Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

PROJECTES, EXPERIÈNCIES, ACTIVITATS

Més coneixements amb noves tecnologies

La tutora resolent dubtes dels alumnes.

"El CEIP Binissalem és un centre jove que ja nasqué amb la inquietud de voler ser un membre actiu de la nostra societat. Una societat on les noves tecnologies cada vegada tenen més protagonisme i on els ciutadans necessitam ser competents digitals per poder aprendre, relacionar-nos, participar...de manera eficaç en el nostre entorn personal, social, cultural i professional". Amb aquestes paraules el col·legi públic Binissalem ens introdueix en l'explicació del seu gran projecte i que coordina Miquel Àngel Martínez.

Objectius

-Millorar l´aprenentatge introduint les noves tecnologies.

-Motivar els alumnes en l´ús de les eines informàtiques.

Inicis

Amb la intenció de formar alumnes amb bona competència digital, capaços de fer servir les noves tecnologies per millorar els seus aprenentatges, el CEIP Binissalem les va introduir el curs 2009-2010. Com a part important del projecte d´innovació pedagògica, "estam consolidant aquest camí en les noves tecnologies amb un projecte TAC que es du a terme al segon cicle d´educació primària (4t, 5è i 6è)".

G Suite

S´ha optat per introduir el G Suite, amb les aplicacions que Google posa a l´abast, pel fet que aquestes eines permeten crear una comunitat d´usuaris entre els alumnes i el mestre i, també, faciliten a aquesta comunitat educativa utilitzar interessants aplicacions com Gmail, Docs, calendar€

Alguns dels avantatges que s´han tingut en compte per a aquesta selecció són la seva gratuïtat i la capacitat d´emmagatzematge il·limitat i que tota la informació i els documents que es van generant dins el Google Drive queden al núvol, sense necessitat de cap unitat externa, que es pot consultar des de qualsevol dispositiu i des de qualsevol indret; d´aquesta manera s'eviten tots els inconvenients d'emmagatzemar la informació a la xarxa del centre.

Per altra part, remarquen que des dels comptes de Google Suite l´administrador pot exercir un control necessari i prudent: pot retenir, cercar i exportar dades del centre educatiu, té accés a totes les converses, els xats, els correus electrònics, els fòrums... i fins i tot als documents de Google Drive de tots els usuaris.

El fet que La Suite for Education de Google compleixi amb el Reglament General de Protecció de Dades de la Unió Europea i que no requereixi instal·lar cap programari especial, ni preocupar-se per actualitzacions i manteniment, acabà de decidir a la comissió TAC.

Eines

"Amb molta il·lusió i esforç", les passes per anar endavant en la introducció d´aquestes eines han estat:

-Obtenció d´un domini propi del centre amb el nom ceip binissalem.

-Creació, amb Google Suite per a l'Educació, de comptes de correu personalitzades tant per a professors com per a alumnes de 4t, 5è i 6è amb el nom usuari@ceipbnissalem.com.

-Sessions de formació per als mestres.

-Reunions informatives als pares explicant l´ús que es farà de les eines Google.

-Posada en marxa de l´entorn virtual Classroom.

-Programació de sessions setmanals per als alumnes de 4t, 5è i 6è.

A aquestes sessions setmanals que es duen a terme a segon cicle, el mestre de Tecnologia i Comunicació, juntament amb el tutor, ensenyen els alumnes a crear carpetes, organitzar els documents, compartir i publicar el seu material, fer presentacions en pdf, ppt, txt. És previst, més endavant i amb els alumnes de 6è, introduir el treball amb fulls de càlcul i els formularis.

Construir coneixement

Els mestres del CEIP Binissalem tenen molt present que, per poder construir el coneixement, l´alumne ha de ser el protagonista del seu propi aprenentatge. Per aquest motiu afavoreixen la proposta de tasques contextualitzades i significatives on es pugui comprovar la funcionalitat del que aprenen a l´escola.

"Així doncs, intentam que també les eines TAC que van aprenent els alumnes tenguin una aplicació directa i immediata lligada amb els continguts curriculars que es treballen en aquell moment; per exemple, si els alumnes treballen a classe el text descriptiu, podran fer un document amb la seva descripció, inserint una imatge d´allò que descriuen, aplicant els recursos de forma que la facin més atractiva, etc."

Un altre dels grans avantatges d´aquestes eines és que permeten compartir i col·laborar en línia.

´Classroom´:

Finalment, i per facilitar encara més la tasca i treure més profit de les noves tecnologies, s´ha posat en marxa el Classroom: És un recurs online que permet l´assignació de tasques (entrega de documents de consulta, ampliació, reforç, activitats) i que facilita molt la comunicació entre mestre i alumnes, agilitzant l´entrega de documents i la seva correcció.

L'equip docent conclou amb aquesta proposta: "A ningú no se li escapa que el món digital és un món molt atractiu per als infants i que cada vegada serà més present en el nostre món. Que formi part de l´escola és preparar-los per al futur i optimitzar el nostre temps i recursos d´una manera intel·ligent i motivadora. A poc a poc i entre tots ho feim possible!".

CEIP: Binissalem

Denominació: Projecte Alumnat: CEIP Binissalem Qui l´aplica: Tutors i coordinador TIC Alumnat a qui s´aplica: 2n cicle educació primària Quan: Tot el curs escolar Per a més informació: Equip directiu - ceipbinissalem@educaib.eu - 971 886 657

Compartir el artículo

stats