Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Queen's College (Palma)

Aparador d'Art al Queen's College

El Departament d'Art del centre internacional Queen's College de Palma posa en pràctica durant tot aquest curs 20016-17 el projecte Aparador d'Art.

A la introducció que fan del projecte asseguren que és impossible tractar de comprendre el món actual, global i descentrat, sense donar-li la importància suficient a la creativitat. La creativitat és del tot essencial en la major part dels àmbits de les nostres vides: a l'educació dels nens, mentre entenen conceptes nous o tracten d'explicar conceptes ja apresos, o a la capacitat d'adaptació a un món laboral en etern canvi. Tenir coneixements, solament, no resulta suficient si aquests no s'apliquen amb creativitat.

Tot seguit, apunten que l'estudi i l'exploració de l'art doten de l'habilitat de comprendre realitats diferents i possibles, alguna cosa en extrem important en la capacitat d'adquirir coneixements nous, o en la futura aplicació dels mateixos de manera innovadora. Per tot això, el programa d'art a Queen´s College, seguint el model britànic, és eminentment pràctic i multidisciplinari.

Aparador d´Art

Al Queen's aprofiten els espais disponibles al voltant del col·legi per exposar treballs, que de vegades no son d´art, però, en aquest cas, representa una doble intenció, ja que els alumnes, d'una banda, saben que exposaran els seus treballs i s'han d'enfrontar a això. D'altra banda, els obliga a explicar el que han fet i per què.

Projectes d'estudi. Surrealisme.

Durant el primer trimestre, alguns alumnes de Year 9 (segon d'ESO) han realitzat un projecte sobre el surrealisme. A més d'estudiar el que suposa el moviment, cadascú ha hagut de dur a terme un projecte que tingués una explicació.

Per exemple, Oscar ha realitzat un projecte en el qual recapacita sobre la necessitat de tornar a jugar amb amics en jocs de taula o cartes, en lloc d'electrònics.

Marina, en canvi, ha realitzat una peça en la qual plasma aquesta sensació de tenir una música que no para de donar voltes en el cap i ho ha fet mitjançant la simplesa d'enrotllar uns auriculars a un dispensador d´adhesiu.

Tamara ha creat una peça en la qual es veu com surten del cap d'un ós de peluix peces de joguines i de barbies. Amb això expressa la confusió que se sent en deixar de jugar amb joguines, aquesta transició en la qual es deixa la infantesa enrere.

Haver d'exposar els seus treballs i que la resta del col·legi hagi tingut accés a veure'ls, els ha obligat a pensar detingudament sobre el que feien

Una vegada acaben Year 9 (segon d'ESO) els alumnes poden optar per seguir amb l'assignatura d'Art els següents dos anys, en GCSE, i posteriorment a batxillerat.

Projecte per 4t d'ESO: GCSE

A secretaria, en aquests moments, s´hi pot trobar el treball de Melissa Magg, alumna de 4t d'ESO, que està preparant de manera optativa l'assignatura d'Art i Disseny per al seu examen final (GCSE). Ha triat representar-se a si mateixa i els seus germans (són bessons de tres).

El treball de preparació per a aquests exàmens neix d'un interès propi -en aquest cas, el retrat- i des d'aquí investiguen autors que els serveixen d'inspiració.

Aquí, Melissa s'ha inspirat en Lucian Freud i ha intentat comparar idees i l'estil amb un tors i una mirada. Per completar el projecte és necessari que els alumnes investiguin sobre diferents mitjans, per la qual cosa Melissa ha provat amb la fotografia, on ha experimentat amb el que pot fer amb la llum i la foscor. El treball final l´ha realitzat en pintura acrílica.

Inauguració a la sala d´art

La sala d´art també fa les funcions de sala d´exposicions. Els alumnes de tercer d´ESO van preparar una exposició basada en uns treballs sobre naturalesa morta.

Van anunciar al voltant del col·legi el dia i horari quan s'inauguraria i després, com si es tractés d'una galeria oberta al públic, van atendre a qui pogués passar. Van contestar les preguntes pertinents que els va permetre explicar què és el que havien fet, quin era l´objectiu, en quins artistes s'havien inspirat i per què havien emprat els mitjans que havien utilitzat.

Els alumnes van atendre tothom qui va acudir, amb una mescla de nervis i d'il·lusió. Davant tenien tant les obres resultat de les seves recerques com les proves que havien practicat fins a arribar a la peça final. Tenien, també, llibres de teoria i amb els artistes que els van servir d'inspiració.

L'enfocament interdisciplinari

Finalment, el Departament d'Art del col·legi assenyala que la recerca sobre diferents mitjans és una eina molt útil perquè els alumnes desenvolupin tècniques diferents, i vagin trobant el mitjà en el qual s'expressen millor. Així mateix, també és important el treball interdisciplinari perquè aquest aprenentatge tingui un efecte més global. És a dir, s'aprofiten les sortides educatives a centres com Son Reus, on els alumnes aprenen temes relacionats amb ciència, però també aprofiten per expressar-se en el mitjà artístic.

Compartir el artículo

stats