Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Col·legi La Salle Inca

És possible viure 100 anys?

El col·legi La Salle d'Inca presenta a l'edició d'avui la primera part del projecte És possible viure 100 anys que, sota la coordinació de Pep Terrassa, s'aplica a l'alumnat des de primer fins a tercer d'ESO.

Hi participen els departaments de llengües catalana i castellana, biologia, matemàtiques, plàstica, música, tecnologia, educació física, geografia i història i llengües estrangeres (anglès i alemany).

Es tracta d'un projecte multidisciplinari per conèixer els principals eixos per intentar arribar a viure fins els 100 anys. Està dividit en tres parts bàsiques: alimentació (es du a terme durant la primera avaluació), benestar (segona avaluació) i descobriment dels llocs on viu la gent més longeva (tercera avaluació).

Objectius

-Promoure hàbits alimentaris saludables.

-Fomentar la feina cooperativa.

-Continuar experimentant amb l´ABP.

Temporització

Tres hores a la setmana, tots els dijous, de les 11 a les 14 hores.

D'octubre a gener

Des del mes d'octubre fins al gener -i tots els dijous d'11h a 14:00 com figura a la programació- els alumnes de secundària han treballat en la primera part del projecte multidisciplinari, És possible viure 100 anys?, dedicat a l´alimentació saludable.

Pretén que els joves estudiants esbrinin les claus que permetin que algunes persones arribin al centenari. Per això, han començat per l´alimentació.

Els estudiants de 1r a 3r d´ESO havien d´elaborar una carta d'un restaurant apostant per una cuina més sana i sostenible. Però, a més a més, havien de promocionar-se amb un anunci publicitari per a premsa escrita, ràdio o televisió.

Fase teòrica

El projecte es va iniciar amb una fase teòrica en la qual els professors de cada matèria (matemàtiques, tecnologia, educació física, plàstica, llengua catalana i castellana, anglès, geografia i història, música i biologia) van aportar tots els continguts teòrics que després els estudiants aplicarien a la fase creativa del projecte.

Fase pràctica

Un cop transmeses les bases dels coneixements, començà la part pràctica.

Els alumnes s´agruparen de quatre en quatre. El primer que havien de fer era triar un nom adequat per al seu restaurant i dissenyar un logotip original i creatiu que els identificàs.

A continuació havien d´elaborar una carta-menú de tres plats: un primer, un segon i unes postres, però amb la condició que cada plat havia d´estar constituït per ingredients cent per cent sostenibles i saludables.

Una vegada havien investigat amb els aliments, entrava en joc la part matemàtica. Els alumnes calculaven el preu de cada un dels aliments que constituïen el seu plat tenint en compte tots els factors que hi intervenien: l´IVA, elcost de producció i el benefici.

Disseny del logotip

Mentrestant, havien de pensar i triar el suport físic on plasmar la carta-menú. S´havia de dissenyar tot el conjunt i incloure el disseny del logotip. Havien de tenir especial cura, amb la tipografia, els colors, tamanys etc... Els alumnes triaren suports creats a partir de diferents materials: paper, fusta, vidre...

Política d'empresa

A tot això, també se´ls exigia la redacció de la política de l´empresa en termes de qualitat, de compromís ambiental, de política de preus, de qualitat i saber representar cartogràficament l´origen dels aliments.

Expo-fira

Una vegada feta la feina, arribava el gran dia, l´expo-fira.

Els alumnes muntaren els seus propis estands on lluïen els seus productes finals. Fins i tot, alguns d´ells s´animaren a cuinar els seus plats i donar-los a tastar als nombrosos visitants (pares, mares, padrins, altres alumnes...). Foren prop de 40 paradetes en matèria d´alimentació saludable les que ompliren els passadissos del col·legi.

Avaluació

Finalment, s´arriba la part d'avaluació del projecte, segueixen explicant des del col·legi inquer La Salle.

Per una banda és l'equip de professors qui avalua la feina feta pels alumnes; però, també, ho fan els propis companys. De la mateixa manera, cadascú s´ha de qualificar a si mateix.

Fins a final de curs

El projecte És possible viure 100 anys? continuarà fins a final de curs. Hi haurà una segona part basada en el benestar físic i psíquic i una tercera part dedicada a les qüestions pròpies dels llocs i les condicions de vida de les persones.

Compartir el artículo

stats