Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Activitats

El treball per projectes a l'IES Emili Darder de Palma

L'institut ha implantat aquest curs una nova àrea de Projectes Interdisciplinaris per als alumnes de primer d'ESO - Els primers resultats varen sortir a la llum amb l'organització d'un mercat de productes gastronòmics nadalencs

L'IES Emili Darder de Palma ha implantat aquest curs una nova àrea de Projectes Interdisciplinaris per tot l'alumnat de Primer d'ESO.

El passat dimarts, 20 de de-sembre, els seus primers resultats varen sortir a la llum amb l'organització d'un mercat de productes gastronòmics nadalencs obert a tots els estudiants del centre i a les famílies.

El treball per projectes a l'IES Emili Darder, iniciat en aquest curs i que compta amb el suport d'un Pla d'Innovació Pedagògica de la Conselleria d'Educació, es planteja com una proposta de feina transversal en què l'alumnat esdevé més responsable i autònom en el seu procés d'aprenentatge. Aquest tipus de treball en què l'alumne pot participar més activament augmenta la seva motivació i dóna espai a la creativitat. Metodològicament el treball per projectes se sustenta en el treball en equip a través de dinàmiques d'aprenentatge cooperatiu i es vincula a l'àmbit emocional i l'educació en valors a través del reforçament de les tutories. Un altre punt clau és la implicació de les famílies, mostra de la qual és la gran afluència de públic al mercat del dia 20 de desembre.

Per poder organitzar aquest mercat, els alumnes de primer varen realitzar un projecte anomenat 'I tu, què menges?' a través del qual han treballat continguts sobre l'alimentació saludable i, distribuïts en quatre comissions de feina, construïren diverses paradetes, cuinaren diferents productes, gestionaren econòmicament el mercat i en feren publicitat i un seguiment periodístic.

El projecte es va iniciar amb una activitat engrescadora d'un tast de pa amb oli. Aquesta activitat va donar peu a una investigació sobre els nutrients que ens aporten diferents tipus d'aliments i una reflexió sobre els seus hàbits alimentaris. Els alumnes també varen poder gaudir d'un dia de mercat, en el qual van poder ser conscients d'aspectes relacionats amb el consum i l'alimentació quotidianes.

L'organització del mercat nadalenc va ser un encàrrec de la directora del centre per tal que els alumnes posessin en pràctica el que havien après en la primera part del projecte.

Els 120 alumnes de 1r d'ESO es van mesclar i organitzar en quatre comissions de feina: els constructors dissenyaren i construïren manualment les paradetes. Els alumnes economistes feren un pressupost, demanaren un préstec i portaren la comptabilitat. Els alumnes cuiners elaboraren cinc receptes equilibrades i un decàleg nutricional. Finalment els alumnes periodistes i publicistes van redactar un diari, diversos anuncis i dissenyaren l'empaquetatge.

El dia del mercat tots alumnes van atendre les parades, aquest fou un èxit gràcies a la responsabilitat i iniciativa mostrada per tots els alumnes superant amb escreix les expectatives dels professors.

Compartir el artículo

stats