Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

El metre, a les aules

La mida de totes les coses

Els alumnes del CEIP Mestre Colom de Bunyola han treballat la història del metre amb nombroses activitats tant a l'escola com als carrers del poble - Matemàtiques, Història o Dibuix són algunes de les àrees que s'hi han implicat

Fa 127 anys que, a la primera Conferència de Pesos i Mesures celebrada a París, s'adoptà el metre com la unitat fonamental de mesura de longitud. El metre, mesura corresponent a la deu mil·lionèsima part de la distància entre l'Equador i el Pol Nord, es va convertir així en la unitat de mesura universal.

El CEIP Mestre Colom de Bu-nyola ha començat el curs treballant amb els alumnes el metre i tots els conceptes que hi estan relacionats, i ho ha fet amb nombroses activitats, tant a l'escola com al poble, que han implicat tots els nivells educatius. Les activitats han coincidit també amb la realització d'un curs d'Aprenentatge Cooperatiu i Matemàtica Significativa que fan els mestres del centre durant aquest curs i que serveix per a "aprofitar totes les oportunitats possibles de treballar qualsevol aspecte de les Matemàtiques de manera significativa i manipulativa", afirmen des de l'escola.

A cada grup, els mestres han explicat als alumnes la història del metre, així com les diverses maneres de mesurar que hi ha hagut durant la història i les que ells emprarien per mesurar (mans, peus, polsades...), fins arribar al metre. Segons el nivell han pres mides del seu cos, dels objectes més propers a la classe (pissarres, portes, l'aula, el claustre, el pati) i fins i tot han comparat la seva altura amb la de persones molt altes, com el jugador de bàsquet Pau Gasol.

Les activitats també s'han traslladat fora del centre educatiu. Un dels grups va voler saber quin era el carrer més llarg i el més curt del poble, una proposta que es compartí amb els altres grups. Així, durant el mes d'octubre els alumnes de 3r, 4t, 5è i 6è s'han repartit pels carrers del poble per mesurar-los i també han pres mides d'altres instal·lacions, com la piscina municipal.

Des de l'escola afirmen que totes aquestes activitats fomenten la feina cooperativa en grup. A més de Matemàtiques, han treballat la Història i conceptes d'altres àrees de manera global, pràctica i manipulativa: fer hipòtesis, cercar informació, proposar maneres de fer la feina, compartir i complementar informació, temptejar, fer aproximacions, comparar, jugar a endevinar la quantitat de metres o conèixer noves maneres i eines de mesurar i representar la informació, entre d'altres.

Compartir el artículo

stats