Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

L'experimentació per ambients arriba aquest curs a l'escoleta Asima

El centre aplica un model educatiu basat en metodologies de les Belles Arts i les pedagogies actives

A cada aula es treballarà segons la bella art que l'alumne hagi triat. Escoleta ASIMA

L'Escoleta ASIMA, gestionada per la Fundació ASIMA, ha iniciat aquest curs escolar posant en marxa un nou projecte de canvi en la metodologia educativa del centre.

La que va ser la primera escoleta laboral de l'estat, nascuda per a ajudar a conciliar la vida laboral i familiar dels empresaris i treballadors de Can Valero i Son Castelló, fa un pas endavant i incorpora l'experimentació per "ambients" en la seva metodologia, sorgida de l'interès per un canvi en l'educació i el benestar dels infats, defensat pel mètode Montessori o Reggio Emilia.

En els darrers cursos, aquesta escoleta ja ha dut a terme diversos projectes i activitats per a formentar la intel·ligència emocional entre els seus alumnes. Ara, amb els ambients, vol fomentar activitats espontànies entre els més petits a través del joc, l'experimentació i les relacions.

L'equip de professionals del centre ha fet feina durant els darrers mesos per a construir ambients, espais de trobada organitzats, amb materials suggerents per despertar i fomentar l'autonomia i el treball col·laboratiu en els més petits.

Els ambients es construeixen en paral·lel al model educatiu de les Belles Arts, també actiu al centre. Els més petits treballen amb un temari educatiu elaborat per l'escoleta, que es distribueix en set aules. Cadascuna representa la música, la dansa, l'arquitectura, la pintura, l'escultura, la literatura i el cinema.

Aquest context educatiu que està orientat a potenciar en els alumnes la sensibilitat, la iniciativa, la curiositat, l'espontaneïtat, la imaginació, el gust estètic i la creativitat mitjançant experiències i activitats que propiciïn l'expressió personal a través de diferents llenguatges.

A tot això, ara afegeixen els ambients en els quals a cada aula es treballarà segons la Bella Art que triï l'alumne (plafons d'instruments, racó de mirall amb disfresses, casa amb llanternes, pantalla d'ombres xineses i projeccions, biblioteca, conte gegant interactiu, racó d'elements pictòrics, caseta de nines, racó de construccions, entre d'altres).

D'altra banda, l'Escoleta ASIMA continua també amb el seu projecte de conciliació laboral familiar, i es regeix per quatre franges horàries i pel calendari laboral, sense tancar ni a l'estiu, ni Nadal ni Pasqua. Així mateix, aplica la llengua com un vehicle flexible de comunicació i expressió, on els alumnes aprenen a associar a cada activitat una llengua o idioma de referència, amb el trilingüisme. A primera hora del matí s'aplica el Magic Box, tot en anglès; i la resta de les activitats setmanals es desenvolupen en castellà; i les rutines i els hàbits d'higiene i alimentació, en català.

Compartir el artículo

stats