Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Projectes, experiències i activitats

Esportivitat, compromís i diversitat

A les disfresses, cada curs representà un esport.

Els jocs olímpics és el tema central que ha triat el CP Simó Ballester amb la intenció que els alumnes del centre tenguin present els valors olímpics en totes les àrees que treballen aquest curs escolar: l'amistat, l'esportivitat, la justícia, la cooperació, el compromís, la constància, i la diversitat cultural, entre molts d'altres.

Des del centre apunten que "Manacor és terra de grans esportistes. Els futbolistes Miquel Àngel Nadal, Xisco Muñoz o Albert Riera; la gimnasta Elena Gómez o el tennista Rafel Nadal, en són uns quants. El seu exemple motiva encara més el treball i el dia a dia de les aules".

De forma transversal a totes les matèries, els nins i nines han fet un recorregut pels distints països del món, a través de les competicions esportives que tenen lloc en uns jocs olímpics, aprofitant que enguany és any d'Olimpíades. Així, s'han decorat els passadissos amb les banderes dels països dels cinc continents i l'entrada del centre és presidida pels anells olímpics i les mascotes de Río 2016.

Des de principi de curs, tot els grups s'engrescaren en participar en el concurs del disseny del logotip del centre, inspirat també en els Jocs Olímpics. La motivació per part ha estat total: tant a l'àrea d'arts plàstiques treballant les mascotes, com a educació física practicant els esports olímpics.

Entre les visites que ha rebut l'escola, els nins i nines han tengut el plaer de comptar amb la presència del medallista i campió d'Special Olympics 2011, el manacorí Lluís Gutiérrez, qui els explicà la seva experiència acompanyat de la seva germana Catalina, que va ser portadora de la torxa olímpica als Jocs de Barcelona 92.

D'altra banda, entre les sortides que han fet, els alumnes de primer, segon i tercer de primària tengueren l'oportunitat de visitar el gimnàs de la campiona del món de gimnàstica artística 2002, la manacorina Elena Gómez. Amb ella participaren en un circuit esportiu que la medallista els havia preparat expressament.

Escola integradora

El CP Simó Ballester és una escola integradora de gran diversitat d'alumnat, entre els quals hi ha nins i nines venguts de països d'arreu del món. La riquesa que aporta aquesta multiculturalitat és present a totes les activitats de l'escola. Seguint amb aquesta línia, el centre ja es troba immers en els preparatius de les olimpíades de l'escola que tendran lloc cap a final de curs i que comptaran amb la participació de joves esportistes representants d'estats de tot el món.

Per això, en breu, els mestres començaran a treballar perquè no falti cap detall amb el disseny de la bandera olímpica que presidirà el centre; el manifest que llegiran; la música i l'himne que s'estrenarà a la cerimònia d'inauguració; la torxa olímpica que presidirà totes les competicions; el pòdium dels guanyadors, les medalles, el vestuari, els dorsals... en un Simó Ballester convertit en estadi olímpic, on no faltaran jutges, àrbitres i molts d'espectadors. Els alumnes, d'ençà que dedicaren la festa de fresses d'enguany a les olimpíades, vestits tots d'esportistes de diverses disciplines i agrupats en equips olímpics representant països del tot el món, ja es troben engrescats entrenant per als jocs del CP Simó Ballester 2016.

El servei de mediació

L'educació en valors és un objectiu prioritari del col·legi manacorí. Un altre dels projectes que duu a terme és el servei de mediació. Mitjançant tot aquest procés es treballen valors tan importants com el diàleg, el compromís, la confidencialitat, el respecte pel punt de vista dels altres, el companyerisme, la imparcialitat, etc. "Es tracta de crear opcions i alternatives per resoldre conflictes tant en l'edat escolar com en un futur", afirmen.

S'ofereix des del curs 2013/2014 a fi que els alumnes adquireixin eines per resoldre els conflictes d'una manera autònoma: "La mediació és una eina eficaç de pacificació social, responsabilitzadora de les accions personals i que genera beneficis a tothom que hi participa i ofereix una via reparadora alternativa a la sanció".

En sorgir un conflicte entre alumnes, se segueix el protocol establert per la Comissió de Convivència. Els implicats es posen voluntàriament en contacte amb l'alumne mediador que han escollit i amb la seva ajuda emplenen el formulari i el lliuren a la bústia de mediació. A continuació, els dos alumnes implicats -amb els seus corresponents mediadors i un professor- es reuneixen a l'espai de mediació i dialoguen sobre el conflicte intentant arribar a un acord. Els mediadors mantenen sempre la seva neutralitat. Tot el que es parli serà confidencial. Si s'arriba a un acord, el compromís se signa per tots els assistents. Passats quinze dies es tornen a reunir i revisen si s'ha complert allò que s'havia acordat. Si és així s'arxiva el cas; en cas contrari, s'aplica una sanció. Tot aquest procés es fa en temps d'esplai, de manera que l'alumnat no perd hores lectives.

Les famílies n'estan assabentades, i des del centre les animen perquè, "si ho troben adequat, engresquin als seus fills a utilitzar aquest servei".

Per tal de donar una continuïtat al projecte es fan coordinacions i activitats conjuntes amb professors i alumnes d'Educació Secundària.

La fitxa de l'activitat

CP SIMÓ BALLESTER (MANACOR)

Denominació: Els jocs olímpics al Simó Ballester Alumnat: Tots els grups

Qui l´aplica: Equip docent Quan: Tot el curs Per a més informació: simoballesterblogspot.com, ceipsimoballester@educacio.caib.es

Tel. 971 551 935

Compartir el artículo

stats