Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

'Play in English', a les escoletes de Calvià

Un grup d´alumnes aprenent una nadala en anglès.

Play in English és un projecte d'adquisició de competència lingüística en anglès iniciat el curs passat. La seva finalitat és "aprendre jugant" una nova llengua. S'aplica una vegada per setmana a cada una de les escoletes municipals del terme de Calvià: Bendinat, Na Burguesa (Son Caliu), Palmanova, Magaluf, Ocell del Paradís (Son Ferrer), Es Vedellet (el Toro), Santa Ponça, Es Molinet (Galatzó), Calvià i Es Picarol (Peguera).

Metodologia

L'activitat compta amb professores nadiues que en tot moment es dirigeixen als infants en anglès. La metodologia es basa en la coordinació de la professora d'anglès i de la tutora d'aula.

La coordinadora de les escoletes municipals de Calvià, Natàlia López, comenta que "és un treball conjunt, tenint en compte les unitats didàctiques que es desenvolupen al llarg del curs escolar i que els infants aprenen en funció dels seus interessos i necessitats. Aprofitant que en aquesta edat la capacitat d'imitació dels infants és realment sorprenent, les professores fan diverses activitats de moviment i imitació per introduir el vocabulari adequat a cada activitat".

Dins l'aula es treballen diferents habilitats orals i de parla a través d'instruccions clares, senzilles i directes. La intenció comunicativa és emetre missatges perquè més endavant els infants els puguin repetir. L'avaluació dels resultats és immediata a través de l'observació.

Temporització

Una sessió d'una hora setmanal durant tot el curs escolar.

Objectius

-Fomentar l'interès per aprendre un nou idioma.

-Proporcionar una base d'anglès per desenvolupar les habilitats comunicatives, el vocabulari i la pronunciació.

-Crear situacions de comunicació.

-Aprendre jugant.

-Comprendre ordres senzilles emprades normalment en classe.

-Produir paraules i frases curtes de manera progressiva.

-Entendre missatges adequats a la seva edat i desenvolupament cognitiu, contes i històries breus.

-Conèixer vocabulari de diferents temes.

-Ampliar el coneixement de l'entorn més proper a través d'una segona llengua: família, animals, festes, etc.

-Potenciar en l'infant el desig de comunicar-se en anglès i desenvolupar la seva autonomia per donar resposta a les pròpies necessitats.

Activitats amb els infants

Dins l'aula, cada professora d'anglès és una educadora més, ja que participa activament en totes les rutines que es treballen.

Encara que al començament de l'activitat la tutora dirigeix la classe, la professora acompanya els infants en el berenar reforçant el vocabulari de la fruita. També participa en el "bon dia", que consisteix en una petita assemblea que es fa cada dia perquè els infants es diguin el bon dia, cantin una cançó, se saludin i mirin qui ha vingut a l'escoleta. També intervé en les diferents rutines i hàbits que es treballen dins l'aula.

A més de participar en aquests moments puntuals, també fa activitats dirigides als infants mitjançant la introducció de vocabulari bàsic, adjectius qualificatius, formes bàsiques de saludar, classificació d'objectes segons el color i memorització d'ordres i expressions de la vida quotidiana a través d'activitats curtes, adaptades a l'edat dels infants d'acord a la unitat didàctica que s'estigui desenvolupant en aquell moment.

Les professores disposen de nombrosos recursos visuals i aquestes activitats, sempre motivadores, van acompanyades d'imatges, titelles, mascotes, rimes, contes o cançons, i s'utilitzen frases curtes, amb l'ajuda de gestos o mímiques, perquè els infants les comencin a entendre i a imitar.

Activitats amb els pares

Natàlia López apunta que "Play in English és una activitat que agrada moltíssim als infants i té molt bona acceptació per part de les famílies. Durant el curs passat, en algunes escoletes es va convidar els pares a participar amb els seus fills en una classe d'anglès. La resposta va ser molt positiva i els pares se'n varen anar molt contents i encantats amb els progressos dels infants".

L'IMEB

L'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià (IMEB) és un organisme autònom local de caràcter administratiu i de serveis creat per l'Ajuntament de Calvià per a la gestió directa i descentralitzada de les competències municipals en matèria d'educació i biblioteques.

Integra diferents serveis: Escoles municipals d'educació infantil (0-3 anys), Programa de reforç per a alumnes d'Educació infantil i primària (REIP), Centres de reforç educatiu de Calvià (CREC), Centre universitari de Calvià (CUC), Centre d'educació per a persones adultes (CEPA CALVIÀ), Biblioteques municipals ubicades a Calvià, Magaluf, Santa Ponça, Son Ferrer, Peguera, Cas Català/Illetes/Bendinat i Son Caliu, Programes de beques, Programes de pràctiques, Servei de vacances, Recursos i programes dirigits a associacions de mares i pares d'alumnes (AMIPA), Serveis per a centres d'educació infantil, primària i secundària (CEIPs i IES), Servei de voluntarietat europeu i Aules obertes.

La fitxa de l'activitat

ESCOLETES MUNICIPALS DE CALVIÀ

Denominació: Play in English

Alumnat: De 2-3 anys (1r cicle d'educació infantil) Qui l´aplica: Ocidiomes

Quan: A cada centre, una vegada per setmana durant tot el curs

Per a més informació: Coordinadora de les escoletes municipals, nlopez@calvia.com

Tel. 971 139 139

Compartir el artículo

stats