Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Activitats

50 frases per a encoratjar

Hi ha moltes coses que els pares poden fer per ajudar els fills a millorar l'autoestima per tal que també millorin en els estudis

Hi ha moltes coses que els pares poden fer per ajudar els fills a desenvolupar una autoestima saludable.

Parlar positivament d'un mateix és dir-se coses motivadores. Parlar positivament és una eina que els infants han de tenir al seu abast. Quan més se'ls repeteixi allò que tenen de bo, hi ha més possibilitats que ho creguin i ho incorporin als bons sentiments que s'associen a aquesta actitud.

Hi ha moltes coses que els pares poden fer per ajudar els fills a desenvolupar una autoestima saludable. S'ha de tenir present que l'amor propi és quelcom que comença a desenvolupar-se quan els nins són petits, per tant, des de petits s'han d'anar creant sentiments d'autoestima.

Tot seguit, s'indiquen cinquanta frases que el pares i educadors poden usar per encoratjar els fills o alumnes:

-Ara sí, ara vas per bon camí.

-Quina bona feina estàs fent!

-Ara sí que ho entens!

-Correcte!

-Ara pots fer-ho!

-Així es fa!

-Ja ho has entès!

-Que bé!

-Ho has aconseguit aquesta vegada!

-Fenomenal!

-Fantàstic!

-Extraordinari!

-Magnífic!

-Com ho has fet?

-Així és millor!

-Excel·lent!

-Això és el millor que has aconseguit!

-Ben fet!

-Així està molt bé!

-Oh!

-Segueix amb aquesta bona feina!

-Molt millor!

-Bo!

-Superior!

-Quina bona tasca fas quan ...!

-Tu fas les coses que semblin fàcils!

-Què bé, fet d'aquesta manera!

-Tu millores cada dia!

-Meravellós!

-Jo sabia que tu podries fer-ho!

-Ho fas de meravella!

-Així és com es fa!

-Segueix intentant-ho!

-Tu és molt bo!

-Avui fas les coses millor!

-Lluita, estàs millorant!

-Que bé que fas això!

-Estic molt orgullós de tu!

-M'agrada així com ... (dibuixes, escoltes, escrius...)!

-Ja quasi ho has obtingut!

-Tu pots aconseguir-ho!

-Perfecte!

-Això és!

-Estàs millorant molt!

-Bona feina!

-Molt bé!

-Sensacional!

-Això és el millor!

-Ho veus, si practiques...!

-Pots estar ben satisfet de tu.

Tot i que hem d'usar sovint aquestes frases encoratjadores, no convé abusar-ne gaire perquè poden perdre el seu sentit i deixar de tenir el valor que pertoca.

Per altra part, de vegades, s'ha de ser crítics amb les actuacions del fills o alumnes. No s'ha de lloar sempre. Si es considera oportú, "s'ha de renyar" o dir clarament i amb correcció el que està mal fet. Si no és corregeix, s'enganya el nin o alumne perquè pensa que el que ha fet està bé. Quantes vegades ens han contestat: "T'he mostrat aquest treball i tu no m'has corregit res" o "Jo ho he fet i tu no m'has dit res".

Finalment, els educadors han de saber adoptar en cada situació la mesura adient. Que un nin es critiqui després d'un examen, és positiu. Ara bé, dir-li que és beneït per una mala nota, no s'ha de fer.

Tampoc, qualificar-lo com a inepte: a poc a poc s'ho creurà i deixarà de tenir interès per les coses. A l'hora de fer una tasca dirà "tanmateix no ho ser fer, tanmateix no em sortirà bé".

Se li ha de comentar que no ha sortit bé, que "ho intenti una altra vegada, que més endavant ho aprendrà, que això era difícil, que manquen uns coneixements previs que ell no té, però que els ha d'aprendre ..."

Tenguem cura d'allò que deim als fills. És bàsic per a la seva formació. I per altra part, recordem finalment, que el "no" dels pares als fills -quan pertoca "ser no"- esdevé també educatiu.

Compartir el artículo

stats