Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Sociologia

Les trampes del desig

Dan Ariely i la forma irracional a l´hora de prendre decisions

Dan Ariely.

Imagín que en acabar la següent frase hauré perdut ja més de la meitat dels lectors. No, no és un llibre de sexe ni una novel·la eròtica, tan de moda aquests darrers anys.

Dan Ariely és professor de psicologia del consum al MIT, i en el llibre narra de forma divertida la irracionalitat que mostram tots els humans a l´hora de prendre decisions, no només quan compram, sinó també en multitud d´altres situacions de la vida quotidiana. És precisament aquesta quotidianitat el que fa que el llibre, lluny de l´habitual avorriment de les obres acadèmiques, sigui especialment amè, i fins i tot m´atreviria a dir que divertit.

Sí, divertit. Perquè igual que no és una novel·la eròtica, tampoc és un assaig anticonsumisme ni antisistema, malgrat el resultat que pretengui sigui que tots, siguem consumidors més emocionals o més racionals (si és que aquests últims existeixen), ens qüestionem perquè compram el què compram i perquè pagam el que a vegades arribam a pagar.

I si has llegit fins aquí, ara sí que et puc dir que hi ha un capítol que va de sexe. No de si el sexe serveix o no com a reclam publicitari, sinó de com pot alterar les decisions de les persones i fer que actuïn de forma inacceptable o perillosa. Una trampa del desig, mai més ben dit.

Compartir el artículo

stats