Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Análisis

Orsai

Es difícil posar nom a un estadi de futbol. Els aficionats vivim amb fanatisme qualsevol cosa que afecti el nostre equip i l´estadi el consideram ca nostra. Per a tots els balearicos posar, llevar o canviar el nom del camp és molt important.

Des de que es varen iniciar les obres de ´ca nostra´ s´ha parlat reiteradament del nom que hauria de tenir. Si s´ha de mantenir Estadi Balear o posar Nou Estadi Balear, si hauria de ser Estadi Ingo Volkman, si es necessari cercar patrocinador...

Posar el nom d´una persona és delicat perquè els personalismes mai són bons al món del futbol.

Pel que fa a cercar patrocinador pel nom de l´estadi és una idea importada de nord-amèrica que res té a veure amb la nostra tradició de mantenir el topònims del lloc. És veritat que altres clubs han venut impunement les tradicions i els noms autòctons a canvi de doblers tot i que després s´omplen la boca amb que hem de mantenir "lo nostro".

Quan l´Atlètic es va traslladar des de Son Canals, els terrenys pel nou camp estaven ubicats a S´Hort Nou que juntament amb S´Hort des Ca i Son Nadalet formaven La Soledat. En aquell moment només era possible inscriure el nom en castellà i ´Estadio el Huerto Nuevo´ no va semblar el més adequat.

Aquest fet va motivar que el març de 1960 hi hagués una iniciativa que s´hauria de tenir en compte. La junta Pro-Campo va decidir convocar un concurs entre tots els esportistes mallorquins amb el lema: "¿Qué nombre le pondrías al nuevo campo del Atlètico Baleares?" Aquell concurs va ser patrocinat per dues importants firmes comercials Calzados Gorila i Espuertas Kanguro. S´oferia un premi de cinc-centes pessetes per al guanyador i una sèrie d´accèssits que consistien en vals per retirar sabates Gorila.

Aquesta forma democràtica de triar el nom s´ha seguit mantenint. L´estadi del Betis, anomenat Manuel Ruiz de Lopera des de que el polèmic president li posàs el seu nom, va canviar després que els socis decidiren, amb el seu vot, retornar el nom original de Benito Villamarín. De la mateixa manera la plataforma ADRV del Rayo Vallecano va anunciar realitzar un referèndum entre tots els socis per elegir el nom de l´estadi. El 2015 el Peñarol de Montevideo va organitzar un concurs per triar el nom entre els seus aficionats a canvi de passis gratuïts.

Crec que el més assenyat seria d´adoptar aquest camí democràtic i escoltar als aficionats per saber la seva opinió. De la mateixa manera que l´any 1960, ara podem ser fidels als orígens i, d´aquesta manera, mantenir el caràcter familiar i humil de l´Atlètic. Un club com el nostre no pot oblidar la massa social i per això l´ha de fer partícip perquè s´involucri en un assumpte tan transcendental.

Compartir el artículo

stats