Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

La prèvia

Cercant el nord

Ibsen és un dels renovadors del teatre modern. Les seves peces marquen un abans i un després pel que fa a l'escena. Amb Casa de nines es posiciona en defensa de la igualtat entre homes i dones. Abans, però, i amb Peer Gynt ja s'endevina el seu interès vers temes com la dualitat fantasia/ realitat, l'ambigüitat, l'egoisme...

Peer Gynt d'Ibsen s'estrenà el 1867 i nou anys després s'estrenà la música incidental que hi composà Edward Grieg, el compositor noruec que avui centra el programa que Studium Àureum li dedica de forma monogràfica.

Amb el títol genèric de Sonoritats bàltiques, el grup que lidera Carles Ponsetí ens proposa, poc a poc, temporada a temporada, el descobriments d'obres de compositors del nord d'Europa.

En el concert d'anit a l'Auditori del Conservatori (20.30h) ens trobarem amb un fragment de Peer Gynt, concretament la Dansa d'Anitra, al costat d'altres breus peces i melodies algunes basades en cançons populars del seu país i, al final, la Suite Holberg op. 40, una composició per a orquestra de cordes sorgida de la transcripció d'una peça pianística que Grieg dedicà al pensador, escriptor i baró Ludvig Holberg quan es celebrà el segon centenari de seu naixement el 1884. Els temes i l'estil de l'obra recorden les danses del segle XVIII.

Compartir el artículo

stats